Нормативна база

Про особливості організації навчально-виховного
процесу в початкових класах загальноосвітніх
навчальних закладів у 2014/2015 навчальному році

2014-15 навчальний рік - третій рік упровадження Державного стандарту початкової загальної освіти, нових навчальних програм та підручників.
Відповідно до статті 16 Закону України "Про загальну середню освіту" структуру навчального року встановлюють загальноосвітні навчальні заклади за погодженням із місцевими органами управління освітою.
З метою організованого поетапного переходу на новий Державний стандарт початкової загальної освіти (2011 р.) Міністерство освіти і науки рекомендує в 2014/2015 навчальному році організовувати навчально-виховний процес таким чином:
–  навчальні заняття організувати за семестровою системою (лист МОН від 11.06.2014р. №1/9-303):
§  І семестр – з 1 вересня до 26 грудня;
§  ІІ семестр – з 12 січня до 29 травня.
Канікули рекомендується провести в такі терміни:
§  осінні з 27 жовтня до 2 листопада;
§  зимові з 29 грудня до 11 січня;
§  весняні з 23 до 29 березня.
Як передбачено статтею 34 Закону України "Про загальну середню освіту", навчальний рік закінчити проведенням державної підсумкової атестації випускників початкової (12-21 травня)  школи.
У 2014/2015 навчальному році передбачається проведення державної підсумкової атестації для учнів початкової школи у вигляді підсумкових контрольних робіт з трьох предметів: читання, української мови та математики.
Час проведення та тривалість навчальних екскурсій як обов’язкової складової навчально-виховного процесу встановлюється відповідно до рекомендацій Міністерства освіти і науки України про організацію навчально-виховного процесу під час проведення навчальних екскурсій та навчальної практики учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Зміст і форма проведення навчальних екскурсій для учнів початкових класів визначені листом МОН України від 06.02.2008 № 1/9-61.
Робочі навчальні плани на 2014/2015 навчальний рік складаються:
·             для 1-3-х класів – за Типовими навчальними планами початкової школи, затвердженими наказом МОНмолодьспорту України від 10.06.2011 № 572;
·             для 4-х класів – за Типовими навчальними планами початкової школи, затвердженими наказом МОН України від 29.11.2005 № 682;
·             для спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням іноземних мов: 1-3 класи – за Типовими навчальними планами початкової школи, затвердженими наказом МОНмолодьспорту України від 10.06.2011 № 572 (додатки 4-5 ); 4 клас – за Типовим навчальним планом спеціалізованих шкіл цього типу, затвердженими наказом МОН України від 13.03.2006 № 182 чи Типовими навчальними планами початкової школи, затвердженими наказом МОН України від 29.11.2005 № 682 (додаток 4);
Робочі навчальні плани розробляються загальноосвітніми навчальними закладами щорічно на основі Типових навчальних планів і затверджуються відповідним органом управління освітою.
З метою виконання вимог Державних стандартів початкової, базової та повної загальної середньої освіти робочі навчальні плани повинні містити усі навчальні предмети інваріантної складової, передбачені обраним варіантом Типових навчальних планів.
Варіативна складова Типових планів використовується на:
·                  збільшення кількості годин на вивчення предметів інваріантної складової. У такому разі розподіл годин на вивчення тієї чи іншої теми передбаченої навчальною програмою здійснюється вчителем самостійно. Розподіл годин фіксується у календарному плані, що погоджується керівником навчального закладу чи його заступником. Вчитель записує проведені уроки на сторінках класного журналу, відведених для цього предмета;
·                  запровадження факультативів, курсів за вибором, що розширюють обрану навчальним закладом спеціалізацію, чи світоглядного спрямування (етика, історія релігій та культур, риторика, логіка, рідний край, хореографія, креслення, основи споживчих знань, світ професій тощо);
·                  індивідуальні заняття та консультації.
Організація навчання в 1, 2 і 3 класах здійснюється за навчальними програмами, розробленими відповідно до нового Державного стандарту початкової загальної освіти та затвердженими наказом МОНмолодьспорту України від 12.09.2011 № 1050 «Про навчальні програми для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів»:
Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою. 1-4 класи. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2011;
Учебные программы для общеобразовательных учебных заведений с обучением на русском языке. 1-4 классы.-  К.: Видавничий дім «Освіта», 2012.
Організація навчання у 4-х класах здійснюється за навчальними програмами, розробленими відповідно до Державних стандартів початкової загальної освіти та затвердженими Міністерством освіти і науки України (наказ МОН від 20.06.2006 № 469 згідно з рішенням колегії МОН від 24 травня 2006 року): «Програми для середньої загальноосвітньої школи», 1-4 класи (К.: Початкова школа, 2006)
Вивчення навчальних предметів у 1-4 класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2014-2015 навчальному році здійснюватиметься за підручниками та навчальними посібниками, зазначеними у основному та додатковому переліках навчальної літератури, рекомендованої для використання в початкових класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2014-2015 навчальному році, які розміщені на офіційних веб-сайтах Міністерства освіти і науки www.mon.gov.ua та Інституту інноваційних технологій і змісту освіти www. iitzo.gov.ua.
         Перший урок у початкових класах рекомендуємо провести за обраною загальноосвітнім навчальним закладом/методичним об’єднанням на власний розсуд   темою з урахуванням можливостей навчального закладу, вікових та індивідуальних особливостей учнів кожного класу
Повноцінність початкової загальної освіти забезпечується реалізацією як інваріантної, так і варіативної складових, які в обов’язковому порядку фінансуються з відповідних бюджетів.
Просимо звернути увагу на те, що варіативною складовою кожного з Типових навчальних планів для учнів 1-3-х класів передбачено 2 додаткові години щотижня, для учнів 4-х класів – по 3 години, які можна використовувати за вибором загальноосвітнього навчального закладу з урахуванням особливостей навчального закладу та індивідуальних освітніх потреб учня.
Викладання курсів за вибором здійснюється з обов’язковим урахуванням побажань батьків. Жоден з курсів не може бути нав’язаний учням та вчителям. Вибір будь-якого курсу має бути обговорений на батьківських зборах та засіданнях педагогічної ради навчального закладу. Визначені курси варіативної складової зазначаються в розкладі уроків після предметів інваріантної частини навчального плану. Навчальні досягнення учнів з обраних предметів варіативної складової навчальних планів не оцінюються.
Шановні колеги! Пріоритетне право викладання усіх навчальних дисциплін у початковій школі належить учителям початкових класів, які мають спеціальність Педагогіка та методика початкового навчання», отриману у вищих педагогічних навчальних закладах. В педагогічних училищах, інститутах учителі початкових класів вивчають курси з музичного мистецтва, фізичного виховання, образотворчого мистецтва, з основ здоров’я, природознавства та методики їх викладання у початкових класах і є спеціалістами із викладання зазначених навчальни х предметів у 1-4 класах
Відповідно до Галузевої угоди між Міністерством та ЦК Профспілки працівників освіти і науки України на 2011–2015 роки (від 06.06.2011 р.) передавати уроки з окремих предметів у початкових класах іншим спеціалістам, наприклад, уроки іноземної мови, фізичної культури, образотворчого мистецтва, музики, основ здоров’я можна за наявності об’єктивних причин та обов’язкової письмової згоди учителів початкових класів, забезпечуючи при цьому оплату праці відповідно до положень Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти (Лист МОН України від 30.05.2013 № 1/9-383 “Методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу у 2-х класах загальноосвітніх навчальних закладах).
Вивчення навчальних предметів у 1-4 класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2014-2015 навчальному році здійснюватиметься за підручниками та навчальними посібниками, зазначеними у основному та додатковому переліках навчальної літератури, рекомендованої для використання в початкових класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2014-2015 навчальному році, які розміщені на офіційних веб-сайтах Міністерства www.mon.gov.ua та Інституту інноваційних технологій і змісту освіти www. iitzo.gov.ua.












Комментариев нет:

Отправить комментарий